۱۳۹۹/۰۷/۰۶

الهام علی اف: ارمنستان کشوری است که اسلام هراسی جزو سیاست دولتی آن می باشد

 به گزارش قره باغ سسی، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در گفت و گو با تلوزیون اجتماعی، آذربایجان و رئال این کشور، دولت اشغالگر ارمنستان را ترویج دهنده ی اسلام هراسی توصیف کرد.

رئیس جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت: 

"آذربایجان در زمینه همبستگی اسلامی بسیار فعال بوده است و در کشورمان در این خصوص مراسم‌های مختلفی برگزار شده است. ما همیشه سعی کرده ایم به کشورهای مسلمان کمک کنیم. در سازمانهای بین المللی همواره از منافع کشورهای مسلمان دفاع کرده ایم؛ هم در رای گیری ها و هم در زمان انتخاب ریاست دوره ای سازمان های بین المللی اگر کشور مسلمانی نامزد شود، حمایت کرده ایم. یعنی این همبستگی نه در حرف، بلکه در عمل باید باشد". 

"ما از کشورهایی بوده‌ایم که همیشه در عمل، همبستگی اسلامی را در سیاست خارجه خود اعمال کرده‌ایم. سخنرانی‌های من در خصوص سیاست خارجی نمود این ادعایم می‌باشد. روابط با کشورهای مسلمان اولویت آذربایجان است. چون ما بخشی از جهان اسلام هستیم. بیشترین حمایت‌ها از آذربایجان در سازمان ملل متحد توسط کشورهای مسلمان صورت گرفته است. سازمان همکاری اسلامی در خصوص مناقشه قره باغ کوهستانی نیز همیشه موضع صحیحی اتخاذ کرده است. آخرین نمونه آن را در جنگ تووز امسال دیدیم".

"به نزدیکی هر کشور مسلمانی با ارمنستان اشغالگر با حساسیت می‌نگریم؛ زیرا ارمنستان خاک ما را اشغال کرده است. کشورهای مسلمان باید بدانند که ارمنستان در اراضی اشغالی آذربایجان علیه آثار تاریخی، دینی و فرهنگی مرتکب تخریب‌گری و جنایت شده است. ببینید، مسجدهای ما در چه وضعی است؟ مگر در کشورهای مسلمان نمی‌دانند که ارامنه در مساجد نیمه تخریب شده‌ی ما حیوان و خوک و گاو نگه می‌دارند. آیا این توهین و تحقیر به جهان اسلام نیست؟ بنابراین مقامات سیاسی کشورهای جهان اسلام هنگام دیدار با مقامات ارمنی و هنگام دست دادن با آن‌ها که دستشان به خون آذربایجانی‌ها آغشته است، تصاویر مساجد ما در خاطرشان تصور گردد".

"ارمنستان کشوری است که اسلام هراسی جزو سیاست دولتی آن می‌باشد. آن‌ها فرزندانشان را در وضعیت نفرت به مسلمانان پرورش می‌دهند و بدین طریق درصدد ایجاد افراطی گری در ارامنه می‌شوند".

۱ نظر:

  1. دیرلی قاراباغ خبرلری،
    بیز گونئی آذربایجان‌ین قاراباغین آزادلیغینا گوره حاضیر اولدوغوموزو اعلام ائتمک اوچون بیر امضا توپلاماق برنامه‌سی باشلامیشیق. لطفا بونون لینک و پستلارینی یایماقلا بیزه امضا توپلاماقدا یاردیمجی اولون، لینکی بیودا قویسانیز داها راحات اولار. تشکرلر
    https://www.imzakampanyam.com/Kardes-Azerbaycana-destek-imza-kampanyasi

    پاسخحذف