۱۳۹۹/۰۷/۰۵

اقتدار از جنس نادرشاه و آقامحمدخان توسط الهام علی اف در قفقاز

 الهام علی اف: اگر ارمنستان حقوق و قوانین بین المللی را زیرپا می گذارد ما چرا مجبور به رعایت قوانین بین المللی باشیم؟!

الهام علی اف خطاب به سفیر یونان: ما در دریای مدیترانه در کنار ترکیه هستیم.

وزارت دفاع آذربایجان خطاب به روسیه: ما از توضیحات شما مبنی بر انتقال محموله های ساختمانی به ارمنستان قانع نشدیم و شواهد نشان می دهد در حال انتقال ادوات جنگی هستید.

این اظهارات مقتدرانه در ۱۰ روز اخیر از قول الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در رسانه ها انتشار یافته است.

همانطور که مستحضر هستید در سه قرن اخیر سه شاه و سردار آذربایجان در قفقاز قدرت عمل و مقتدرانه به شرح زیر داشته اند:

۱- نادرشاه افشار

آیا در اظهارات شفاف الهام علی اف به سفیر یونان، براقیت و صدای تبر نادرشاه در قفقاز مشاهده نمی شود؟

۲- آقامحمدخان قاجار

در اعتراض به دولت روسیه مبنی بر مسلح کردن ارامنه اقتدار آقامحمدخان قاجار نهفته است.

۳- عباس میرزا ولیعهد قاجار

در بیانات الهام علی اف مبنی بر اینکه: وقتی ارمنستان قوانین بین المللی را زیرپا می گذارد ما چرا مجبور به رعایت آن هستیم، شهامت و جسارت عباس میرزا سردار کبیر آذربایجان به منصه ظهور می رسد.

فراموش نکنیم در هر سه مورد پیروزی از آن ما بود اما امان از خیانت های خودی.

نادرشاه و آقامحمدخان بصورت کاملا مشابه با نقشه شوم خودی ها به قتل رسید و عباس میرزا تحت فشار افراطیون مذهبی و خیانت های بعضی از لشکریانش تن به شکست داد.

در چنین شرایطی که رئیس جمهور محترم آذربایجان با اقتدار تمام و از جنس نادرشاه، آقامحمدخان و عباس میرزا در قفقاز اقتدار نشان می دهد تحت هیچ شرایطی اجازه تکرار تاریخ شوم خیانت به رهبران از جانب خودی ها را نخواهیم داد.

الهام علی اف با حفظ استقلال و رهبری  موفق آذربایجان در بین سه دشمن تاریخی بعد از مرحوم حیدرعلی اوف نشان داده است که در صدد تکمیل کارهای ناتمام نادرشاه، آقامحمدخان و عباس میرزا در قفقاز می باشد. برای قدرت عمل الهام علی اف علاوه بر اقدامات نادرشاه و آقامحمدخان باید حضور ارتش ترکیه مقتدر در قفقاز را هم باید اضافه کرد. اقدامی که هم اکنون با سیاست هوشمندانه الهام علی اف عملی شده است و دیگر با اما و اگر آرزوی حضور ترکیه در قفقاز را نداریم بلکه هم اکنون اف ۱۶ های ترکیه بزرگ در قفقاز نقش بازدارندگی را ایفا می کند و اجازه دست درازی از طرف قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای به باکو را نمی دهد.

خطاب به احزاب مخالف کشور آذربایجان هم بعنوان برادر اعلام می کنیم در شرایط جنگی نبش قبر حکم همان خودی ها را دارد که با وارد شدن به چادر، آقامحمدخان و نادرشاه را به قتل رساندند.

ما روشنفکران، نویسندگان،شاعران و هنرمندان  اعلام می کنیم:

یکدل و یکصدا در راستای آزادی قره باغ تحت امر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان هستیم و مطلق با شنیدن دستور آزاد سازی قاراباغ از زبان مبارک رئیس جمهورمان، مرزهای ارمنستان را به جهنم وعده داده شده در قرآن کریم برای دشمنان تبدیل خواهیم کرد.

حسن کریمزاده

۲ نظر: