۱۴۰۱/۰۹/۰۴

علی‌اف: از حقوق آذربایجانی‌ها از جمله آذربایجانی‌های ایران حمایت می‌کنیم

 رئيس جمهور آذربایجان بر عزم این کشور برای محافظت از حقوق همه آذربایجانی‌ها از جمله در ایران تاکید کرد.



الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان طی سخنانی در دانشگاه «آدا» باکو با اشاره به برنامه‌های دولت برای محافظت از میراث تاریخی و هویتی این کشور گفت: ما تمام تلاش خود را برای حافظت از شیوه زندگی سکولار، روند توسعه کشور و همچنین حقوق تمامی آذربایجانی‌ها از جمله در ایران انجام خواهیم داد.

وی این سخنان را در افتتاحیه نشست «کریدور میانی: ژئوپلیتیک، امنیت و اقتصاد» که رهبران و نمایندگان اندیشکده های برجسته ایالات متحده آمریکا، بلژیک، بلغارستان، انگلیس، فرانسه، اسرائیل، سوئیس، ایتالیا، گرجستان، کانادا، مصر، پاکستان، لهستان، رومانی، روسیه و ترکیه در آن حضور دارند بیان کرده و افزود: آنان بخشی از مردم ما هستند.

علی‌اف همچنین به روابط آذربایجان با ایران نیز پرداخته و افزود: من با سه رئیس جمهور ایران خاتمی، احمدی نژاد و روحانی کار کرده‌ام اما در تمام این سال‌ها وضعیتی شبیه به امروز روی نداده بود. هیچوقت به مانند اکنون شاهد بیانیه‌های مملو از نفرت و تهدید علیه آذربایجان نبودیم. ایران در عرض چند ماه دو رزمایش نظامی در مرز ما برگزار کرد.

علی‌اف با تاکید بر اینکه همواره به اظهارات و اقدامات علیه آذربایجان پاسخ می‌دهند، تصریح کرد: ما مجبور شدیم تمرینات نظامی در مرز ایران انجام دهیم تا نشان دهیم که از آنها نمی‌ترسیم. ما تمام تلاش خود را برای محافظت از سبک زندگی سکولار در جمهوری آذربایجان همچنین محافظت از حقوق آذربایجانی‌ها در سراسر جهان از جمله در ایران انجام خواهیم داد. آنان بخشی از ما هستند.

لازم به ذکر است در این همایش شرکت کنندگان در خصوص اهمیت کریدور زنگه زور، فرصت‌های جدید حمل‌ و نقل ایجاد شده توسط کریدور شرق به غرب و گسترش و تنوع حمل‌ونقل بین‌المللی به تبادل نظر می‌پردازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر