۱۳۹۹/۰۷/۲۳

مسعود اوزیل: قره‌باغ کوهستانی به طور قانونی بخشی از آذربایجان است

 مسعود اوزیل ستاره تیم فوتبال آرسنال انگلیس در حمایت از آذربایجان اعلام کرد که جهان باید بداند قره‌باغ کوهستانی به طور قانونی بخشی از آذربایجان بوده و اشغال شده است.

مسعود اوزیل، ستاره سرشناس آلمانی و تُرک‌تبار تیم فوتبال آرسنال انگلستان طی پیام توییتری با اشتراک گذاری سخنی از مصطفی کمال آتاتورک بنیان‌گذار جمهوری ترکیه مبنی بر «مشکلات آذربایجان، مشکلات ما و خوشحالی آن‌ها نیز خوشحالی ماست» گفت: تمامی دنیا باید بداند که منطقه قره‌باغ کوهستانی به طور قانونی و از لحاظ بین‌المللی بخشی از آذربایجان بوده و به طور غیرقانونی اشغال شده است.

وی ترکیه و آذربایجان را «یک ملت و دو کشور» دانست و گفت: در مارس ۲۰۰۸ مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیمی مرتبط با تمامیت ارضی آذربایجان و خروج نیرهای ارمنی را تصویب کرد. این تصمیم همچنان معتبر بوده و همه باید آن را به رسمیت بشناسد.

اوزیل با تاکید بر ضرورت برقراری صلح ادامه داد: درگیری‌های مسلحانه در منطقه قره‌باغ کوهستانی آذربایجان بسیار نگران کننده است. با دیدگاه اکثریت و سازمان ملل در مورد تهدید صلح و امنیت بین‌المللی توسط این درگیری‌ها هم نظر هستم. با حمایت از صلح برای یک آینده‌ای بدون تنش تلاش کنیم. تلفات هر دو طرف، متعلق به همه ما است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر