۱۳۹۹/۰۷/۲۲

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: قره باغ متعلق به شیعیان و جمهوری آذربایجان است

 سردار یدالله جوانی گفت: اسناد و مدارک تاریخی نشان می دهد منطقه «قره باغ» متعلق به جمهوری آذربایجان و مردم مسلمان آذربایجانی خصوصا شیعیان در این منطقه است. بدون تردید، پایان یافتن اختلافات و مناقشه در این منطقه، مستلزم این است که این منطقه از حالت اشغالی خارج شود.

به گزارش قره باغ سسی به نقل از دیدبان ایران، سردار یدالله جوانی اظهار کرد: در دوران حدود ۳۰ ساله مناقشه، می بینیم که چندین بار جنگ بی حاصل بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر مسئله «قره باغ» رخ داده است و هیچ یک از طرفین به خواسته های خودشان نرسیده‌اند.

وی معتقد است که قطعنامه های شورای امنیت می تواند یک مبنای محکمی برای حل بحران «قره باغ» باشد؛ چرا که در این قطعنامه ها منطقه «قره باغ» از سوی شورای امنیت متعلق به آذربایجان شناخته شده است و شرایط کنونی نشان می دهد که ارمنستان این مناطق را به نوعی اشغال کرده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مطابق با حقوق بین‌الملل و مبتنی بر چهار قطعنامه صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل در اوایل دهه ۹۰میلادی، ‌جمهوری آذربایجان مُحق برای باز پس‌گیری این مناطق است اما نه از طریق جنگ و درگیری بلکه از طریق مذاکره باید رسیدن به این خواسته را دنبال کند.

جوانی ادامه داد: به هر حال اسناد و مدارک تاریخی نشان می دهد منطقه «قره باغ» متعلق به جمهوری آذربایجان و مردم مسلمان آذربایجانی خصوصا شیعیان در این منطقه است. بدون تردید، پایان یافتن اختلافات و مناقشه در این منطقه، مستلزم این است که این منطقه از حالت اشغالی خارج شود.

این مقام بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایفای نقش میانجی گری فعال از سوی جمهوری اسلامی به طور قطع به نفع صلح و ثبات و آرامش در منطقه است و ادامه جنگ هم به طور قطع یک پدیده خسارت بار برای این منطقه و حتی خود کشورهای درگیر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر