۱۳۹۹/۰۷/۲۴

کالین: آنچه در قفقاز جنوبی رخ می‌دهد، جنگ قدرت است

 سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که آنچه در قفقاز جنوبی رخ می‌دهد، جنگ قدرت است.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «خبر گلوبال» اعلام کرد: "آنچه در قفقاز جنوبی رخ می‌دهد، جنگ قدرت است. ترکیه با آذربایجان رابطه بسیار ویژه‌ای دارد. تمام اقشار جامعه؛ از حزب حاکم تا مخالفان اصلی، ملی‌گرایان و سوسیال دموکرات‌های ترکیه از آذربایجان حمایت می‌کنند".

کالین تاکید کرد: "در روزهای اخیر به‌ویژه رسانه‌های غربی تحت تاثیر لابی ارمنی علیه ترکیه سیاه‌نمایی انجام می‌دهند و می‌گویند که «این مسئله به‌دلیل مداخله ترکیه حل نشده و آتش‌بس برقرار نمی‌شود». این یک بحث بسیار بی‌معنی است. اگر اتفاقی علیه آذربایجان رخ می‌دهد، ترکیه را نیز متاثر می‌کند و ما به آن واکنش نشان می‌دهیم".

وی تصریح کرد:" قره‌باغ بخشی از خاک آذربایجان است. ما درباره یک قلمروی بحث برانگیز صحبت نمی‌کنیم. طبق حقوق بین‌المللی و مدارک تاریخی اینجا سرزمین‌های اشغالی است. در صورتی که گروه مینسک یک برنامه اقدام با چارچوب و تاریخ معیینی تهیه نکند، توقف درگیری میان آذربایجان و ارمنستان قابل ممکن نخواهد بود".

کالین در رابطه با اظهارات الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان مبی بر اینکه "ترکیه نیز عضو گروه مینسک بوده و باید یکی از سران مشترک باشد"، گفت: "بسیار درست است. چراکه ترکیه می‌تواند در این مسئله یک نقش راه‌‌حل‌گرا ایفا کند".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر